Cel szkolenia:
Celem szkolenia jest podniesienie kompetencji komunikacyjnych uczestników w kontaktach z mediami elektronicznymi oraz oswojenie uczestników z rozmówca, kamera i mikrofonem w sytuacji wystąpienia publicznego. Uczestnicy podczas szkolenia staną wobec typowych sytuacji medialnych. W pierwszej części,
podczas wstępu teoretycznego, poznają psychologiczne, językowe i techniczne aspekty wystąpień publicznych. Następnie, będą mieli możliwość przećwiczenia poznanych technik w praktyce – wystąpienia uczestników będą rejestrowane w technice cyfrowej, a zapisany materiał będzie odtwarzany na ekranie i omawiany przez dziennikarza.
Zagadnienia szczegółowe:
Autoprezentacja i świadomość wizerunkowa:
Szkolenie obejmuje praktyczne wskazówki jak:
Uwaga! Szkolenie prowadzone jest z użyciem kamery
Program szkolenia:
Dzień I
I. Wprowadzenie do tematu – trochę teorii:
II. Podstawowe źródła komunikacji:
III. Sztuka wywoływania pierwszego wrażenia:
IV. Trudne sytuacje w trakcie spotkania:
V. Autoprezentacja – ćwiczenia praktyczne:
Wszystkie ćwiczenia są nagrywane, następnie nagrania są odtwarzane i szczegółowo
analizowane. Podczas analizy trener zwraca uwagę na błędy zarówno w warstwie werbalnej
jak i niewerbalnej wystąpienia.
Program szkolenia:
Dzień II
I. Autoprezentacja medialna: specyfika budowania wizerunku oraz jak widzą nas inni.
II. Trochę teorii – wykład.
III. Komunikacja niewerbalna w praktyce:
IV. Jak dobrze odpowiadać na trudne pytania:
V. Warsztaty kamerowe:
Wszystkie ćwiczenia są nagrywane, następnie nagrania są odtwarzane i szczegółowo analizowane. Podczas analizy trener zwraca uwagę na błędy zarówno w warstwie werbalnej jak i niewerbalnej wystąpienia. Na zakończenie szkolenia każdy uczestnik otrzymuje konkretne wskazówki dotyczące elementów do poprawy podczas wystąpienia.