Autoprezentacja i wystąpienia publiczne

19-20 września 2018 Warszawa

Szkolenie prowadzi Maciej Orłoś

vf_orlos big

Celem szkolenia jest podniesienie kompetencji komunikacyjnych uczestników w kontaktach z mediami elektronicznymi oraz oswojenie uczestników z rozmówca, kamera i mikrofonem w sytuacji wystąpienia publicznego. Uczestnicy podczas szkolenia staną wobec typowych sytuacji medialnych. W pierwszej części, podczas wstępu teoretycznego, poznają psychologiczne, językowe i techniczne aspekty wystąpień publicznych. Następnie, będą mieli możliwość przećwiczenia poznanych technik w praktyce – wystąpienia uczestników będą rejestrowane w technice cyfrowej, a zapisany materiał będzie odtwarzany na ekranie i omawiany przez dziennikarza.

Zagadnienia szczegółowe:

Autoprezentacja i świadomość wizerunkowa:

  • prezentacje biznesowe
  • wystąpienia okolicznościowe
  • komunikacja kryzysowa

Szkolenie obejmuje praktyczne wskazówki jak:

  • przygotować się do wystąpienia
  • odnieść sukces perswazyjny
  • mówić ciekawie
  • dobrze wypaść
  • dostosować wizerunek do roli społecznej
  • spojrzeć na siebie z perspektywy odbiorcy
  • radzić sobie w sytuacji kryzysowej
  • odnaleźć przyjemność w wystąpieniach publicznych

Szkolenia

DZIEŃ 1

I. Wprowadzenie do tematu – trochę teorii:

  • warstwa werbalna i niewerbalna wystąpienia, m.in.aura emocjonalna, gestykulacja,
    detale w wygladzie, dykcja, jezyk, polszczyzna, konstrukcja wystapienia, story telling
  • mówić ciekawie – oto jest wyzwanie
  • scena/kulisy – jak wyznaczyć granice
  • rola rekwizytu

II. Podstawowe źródła komunikacji:

  • mowa ciała (mimika, gesty, terytorium)
  • parajęzyk (ton głosu, barwa, tempo mówienia)
  • słowa

III. Sztuka wywoływania pierwszego wrażenia:

  • wygląd zewnętrzny
  • postawa
  • głos
  • powitanie
  • uśmiech
  • kontakt wzrokowy

IV. Trudne sytuacje w trakcie spotkania:

  • podstawowe techniki odpowiadania na pytania informacyjne i krytyczne
  • tzw. „trudni ludzie” – osoby utrudniające przebieg prezentacji i reakcja na ich
    zachowanie
  • pułapki w argumentacji i „tricki pod publikę”
  • co trzeba wiedzieć o uczestnikach prezentacji

V. Autoprezentacja – ćwiczenia praktyczne:

  • wystąpienie “zapoznawcze” podczas konferencji – “kilka słów” o sobie i swojej firmie
  • odebranie nagrody, tzw. “thank you speech”
  • konferencja prasowa (uczestnicy podzieleni na grupy – praca w zespole)

Wszystkie ćwiczenia są nagrywane, następnie nagrania są odtwarzane i szczegółowo analizowane. Podczas analizy trener zwraca uwagę na błędy zarówno w warstwie werbalnej jak i niewerbalnej wystąpienia.

 

DZIEŃ 2

I. Autoprezentacja medialna: specyfika budowania wizerunku oraz jak widzą
nas inni.

II. Trochę teorii – wykład.

III. Komunikacja niewerbalna w praktyce:

  • co naprawdę dociera do widzą
  • dobre praktyki i najczęściej popełniane błedy

IV. Jak dobrze odpowiadać na trudne pytania:

  • kultura i etykieta rozmowy
  • jak opanować stres
  • jak reagować na przeszkadzanie i prowokacje

V. Warsztaty kamerowe:

  • setka
  • setka z dopytaniem
  • rozmowa “na żywo” z dziennikarzem

Wszystkie ćwiczenia są nagrywane, następnie nagrania są odtwarzane i szczegółowo analizowane. Podczas analizy trener zwraca uwagę na błędy zarówno w warstwie werbalnej jak i niewerbalnej wystąpienia. Na zakończenie szkolenia każdy uczestnik otrzymuje konkretne wskazówki dotyczące elementów do poprawy podczas wystąpienia.

Facebook

Instagram

Follow Me on Instagram