Mistrz Zarządzania Wizerunkiem Profesjonalna Autoprezentacja

30 Sierpnia 2018 Warszawa

Szkolenie prowadzi Jacek Rozenek

vf_rozenek

Poznaj misję szkolenia:

  • Warsztat zaprojektowany jest z wykorzystaniem kamery do nagrywania ćwiczeń oraz ich analizy – obserwacji postępów uczestników w doskonaleniu umiejętności
  • Istotnym elementem warsztatu jest pre work i post work, uczestnicy otrzymają materiały zawierające elementy merytoryczne do zapoznania się przed warsztatem i zadanie do wykonania (prezentacja), zgodnie z ustalonymi standardami – czas, ilość slajdów … jako wystandaryzowany materiał bazowy do pracy warsztatowej. Po zakończonym warsztacie uczestnicy otrzymają dodatkowe materiały do pracy indywidualnej na okres ok 3 miesięcy.
  • Aktywne uczestnictwo w szkoleniu pozwala na praktyczne przyswajanie wiedzy w atmosferze akceptacji między innymi dzięki dzieleniu się doświadczeniami, poszerzaniu/korygowaniu repertuaru zachowań, eksperymentowaniu z nowymi zadaniami w nowych sytuacjach,
  • Szkolenie jest realizowane równolegle na trzech poziomach: poziomie teoretycznym (przekazywanie/nabywanie wiedzy), poziomie praktycznym (kształtowanie/rozwijanie umiejętności) oraz poziomie indywidualnych kompetencji (rozpoznawanie predyspozycji ), z wykorzystaniem modelu uczenia się dorosłych (cyklu uczenia się Kolba obejmującego sekwencję: obserwacja – analiza – planowanie – działanie)
  • Ponadto na potrzeby szkolenia proponuje się zastosowanie techniki SRS (Simulation of Real Situation – Symulacja Prawdziwej Sytuacji) – techniki szkoleniowej, której celem jest zdobywanie i doskonalenie kompetencji w trakcie ćwiczeń zbudowanych na scenariuszu odpowiadającym rzeczywistym sytuacjom, z którymi spotyka się uczestnik warsztatu w swojej pracy zawodowej, a także w warunkach zbliżonych do realiów biznesowych (czas, miejsce…)

 A po szkoleniu będziesz:

  • Budować wizerunek eksperta w organizacji
  • Zidentyfikować własne obszary rozwojowe i modele zachowań
  • Przygotować wystąpienie zorientowane na cel
  • Stosować skuteczne techniki prezentacyjne
  • Zainteresować i utrzymać uwagę audytorium
  • Budować relacje z audytorium oparte na zaufaniu i szacunku
  • Radzić sobie z tremą
  • Budować świadomie zaciekawienie audytorium
  • Operować głosem i gestem
  • Reagować na trudne sytuacje prezentacyjne

 

Szkolenia

9.30 – 10.00 Lista obecności / kawa

 

WPROWADZENIE W ZAGADNIENIA ZWIĄZANE Z AUTOPREZENTACJĄ

  • Definicja Autoprezentacji
  • Autoprezentacja – kontrolowana informacja czy iluzja o samym sobie
  • Czynniki wpływające na pierwsze wrażenie
  • Kontekst społeczny pierwszego wrażenia
  • Zasady budowania pozytywnej autoprezentacji w biznesie
  • V technik aktorskich w autoprezentacji
  • Zasady budowania pozytywnego wizerunku w percepcji odbiorcy

 

11.00 – 11.15 Przerwa na kawę

 

ROZPOZNANIE WŁASNEGO POTENCJAŁU AUTOPREZENTACYJNEGO

  • Analiza Transakcyjna – test
  • Preferencje komunikacyjne
  • Stany „Ja” – komunikacja ze stanu „ Ja Dorosłego”
  • Trójkąt dramatyczny w autoprezentacji
  • Ingracjacja
  • Suplikacja
  • Egzemplifikacja
  • Straszenie
  • Autopromocja

 

RADZENIE SOBIE Z TRUDNYMI SYTUACJAMI  W CODZIENNYCH I OFICJALNYCH SYTUACJACH SŁUŻBOWYCH

  • Interpretacja prawdziwego nastawienia rozmówcy
  • Typowe błędy w kontaktach z współpracownikami – łamanie zasad etykiety
  • Sposoby rozwiązania sytuacji, w której odczuwamy eskalację konfliktu
  • Reagowanie na zastrzeżenia kierowane pod swoim adresem
  • Radzenia sobie z niezręczną sytuacją przy oficjalnej okazji

BUDOWANIE PROFESJONALNEGO WIZERUNKU Z ELEMENTAMI PR

  • Radzenia sobie z niezręczną sytuacją przy oficjalnej okazji
  • Status eksperta – rzetelność, wiarygodność, przygotowanie
  • Świadomość budowania marki/wizerunku przedstawiciela firmy
  • Prowadzenie polityki informacyjnej – jak tworzyć środowisko sprzyjające sprawnemu i efektywnemu przepływowi informacji

 

13.15 – 14.00 Przerwa na lunch

 

WARSZTAT STYLISTYKI BIZNESOWEJ

  • Charakterystyka Twojej sylwetki
  • Kompletowanie garderoby do Twojego  typów urody i sylwetki
  • Korekta sylwetki przy pomocy fasonu i koloru
  • Stylizacja ubioru (proporcje sylwetki, korekta,dobór kolorystyki i dodatków)
  • Zasady budowania kompozycji (twarz, sylwetka)
  • Indywidualny dobór makijażu, fryzury, kolorów, ubioru, dodatków
  • Podkreślanie osobowości ubiorem
  • Znaczenie dodatków i rekwizytów
  • Dobieranie kołnierzyka do kształtu Twoich ramion i szyi
  • Dobieranie wiązania krawata do rodzaju kołnierzyka
  • Nauka dobrego dobrania i noszenia garnituru

 

WARSZTAT WERBALNYCH TECHIK ZARZĄDZANIA WIZERUNKIEM

  • Zasady wywierania wpływu psychologicznego jako scenariusze i heurystyki, czyli twórcze, otwarte sekwencje działań
  • Model praw perswazji Delta (wg Kevina Hogana): ukryta perswazja i kroki wpływu
  • Prawa władzy, prawa wojny, prawa uwodzenia w ujęciu Roberta Greena: strategie budowania indywidualnej i grupowej przewagi w relacjach biznesowych
  • Model maksymalizacji wpływu społecznego: 12 uniwersalnych praw perswazji wg Kurta Mortensena
  • Motywy manipulacji wrażeniem. Stereotypy, kontekst społeczny – normy i role
  • IX praw perswazji – Poziomy logiczne komunikacji oraz meta-komunikacja
  • Zastosowanie metody „gry ram” w komunikacji werbalnej
  • Rozbijanie manipulacji werbalnych w rozmowie bezpośredniej

16.30 Zakończenie szkolenia i wręczenie certyfikatów

 

Facebook

Instagram

Follow Me on Instagram